....

Chyba na stránce: Na cestách šedých šátků /2. Přijeď na lesní školu! - Křižovatka"

URL: https://krizovatka.skaut.cz/clanky-na-webu/3718-na-cestach-sedych-satku-2?autologin=1"

Na cestách šedých šátků /2. Přijeď na lesní školu!

Na cestách šedých šátků /2. Přijeď na lesní školu!

Na cestách šedých šátků.

Přinášíme cyklus rozvah a přemýšlení nad účelem a podobou lesní školy. Zcela subjektivně a pohledem lidí, co nosí šedý šátek na ramenou. Zamyslete se s námi, nebo si přijďte sami zažít na Jihočeskou lesní školu.

Je úkolem člověka stále něco vytvářet, nebo udržovat rovnováhu?

Šedý plášť

Když jsem dostal na lesní škole úkol zamyslet se nad mottem či myšlenkou, která by mne měla provázet lesní školou i po ní, vynořilo se mi v mysli toto „poznám, a pomohu poznat“. Jako závazek k sobě i sebe vůči ostatním. Cesta se šedým poutnickým pláštěm na ramenech mi symbolizovala putování, hledání, pomáhání ale i nacházení po cestě nejen skautským životem.

Na počátku pouti

Silným a důležitým výchozím bodem cesty byla lesní škola samotná. Účast na ní mi dala velký dar. Vzniklo tam prostředí, které umožnilo, abych v sobě později mohl najít sebe. Možná se to zdá jako fádní tvrzení. Je to ale důležité a vůbec to není běžná zkušenost – což je ovšem velká škoda.

Pokud chceme na sobě vědomě pracovat, pokud se chceme zlepšovat, z nových poznání se učit a správně si zkušenosti do mysli zařadit, potřebujeme výchozí bod. Potřebujeme vědět, kdo jsme, abychom mohli udělat krok dál. A abychom z toho mohli být šťastní a radostní, musíme být sami sebou, přinést sebe ostatním a světu. Sebe, sebe, proto je důležité vědět, co to slovo znamená pro mne.

Lesní školy

V mé mysli je lesní škola universita bytí a skautských ideálů. Skrze sebe a ostatní na lesní škole hledáme vzájemně odpovědi na nejrůznější otázky. Často jsou z počátku skautské, ale čím hlouběji bádáme, nacházíme základní lidské otázky ve vztazích, komunikaci a v pohledu na sebe sama i na svět.

Prostředí lesní školy umožňuje otevřít mysl. Odblokovat se od běžných činností a myšlenek, které mysl často paralyzují a zabraňují tak hledání šťastných řešení. Odpovědi na spousty otázek jsou ukryty v nás, naší mysli a naší duši. Často jim ale dáváme málo prostoru, nebo ho přerozdělujeme nevyváženě.

Tvořivá rovnováha

Pro mne se postupem času stalo důležité tvoření bez destruktivního, negativního dopadu na okolí. Kdy kreativní tvorba a seberealizace je v rovnováze s prostorem. A když je čas netvoření, tak mít radost z toho, že se udržuje rovnováha a štěstí. Přál bych si, aby všichni, kteří zatouží po novém vnitřním dobrodružství, aby našli svoji rovnováhu se světem. Ať už ji najdou na lesní škole, nebo jinde.

Šedý šátek se mi stal „uzlem na kapesníku“, jsem hrdý že ho mohu nosit a jsem pokorný k tomu, co mi symbolicky dává. Připomíná mi stále můj slib sobě i ostatním: Poznám a pomohu poznat!

Absolvent, Jihočeská lesní škola, r.2008
Instruktor Jihočeské lesní školy
Sid – Miroslav Martinek
r.2018

TĚŠÍME SE NA TEBE, TĚŠ SE TAKY!
Ale hlavně se přihlas na www.jcls.skauting.cz | do 21. 2. 2018

logo

Článek publikoval

Zobrazeno: 220x

Práce s článkem

0
kladných hlasů

Diskuse o článku

0 Názorů
Komentáře jsou dostupné jen přihlášeným členům Junáka.

Navigace:

  Nahlásit chybu