....

Chyba na stránce: Nejčastější otázky ke Skautskému dobrému skutku 2018 na jednom místě - Křižovatka"

URL: https://krizovatka.skaut.cz/oddil/akce/celostatni-akce/charitativni-akce/skautsky-dobry-skutek/3705-faq-ke-skautskemu-dobremu-skutku?autologin=1"

SKAUTSKÝ DOBRÝ SKUTEK

Junák - český skaut pořádá od 20. dubna do 20. května 2018 další ročník celostátního projektu skautské služby společnosti.

Nejčastější otázky ke Skautskému dobrému skutku 2018 na jednom místě

Je lepší se několikrát zeptat a udělat to správně, než se neptat a neudělat to vůbec anebo špatně. U Skautského dobrého skutku to sice tolik neplatí, ale i tak je k této akci spousta otázek.  Abychom vám pomohli s vaším projektem, sepsali jsme vaše nejčastější otázky.

Na realizaci projektu potřebujeme peníze. Kde je máme sehnat, když už nenabízíte mini-granty?
Tohle vše jsme již popsali v samostatném článku na křižovatce. Minigranty v rámci SDS již nenabízíme, ale podporu vám nabízí Skautská nadace Jaroslava Foglara, kde můžete žádat až o 3000 Kč napřímo nebo vám nadace pomůže se sháněním peněz přes skautfunding. Více na jejich webu nebo v článku na křižovatce. Peníze je možné sehnat i jinak, třeba přímo u vás na městském úřadě, nebo skrz instituci, která se s vámi na projektu podílí.

Je možné uspořádat Skautský dobrý skutek i mimo datum akce?
Samozřejmě. Ale potřebujeme o tom vědět. Rádi bychom věděli o každém projektu. Některé projekty nejdou stihnout v daném čase a budou dlouhodobějšího rázu, budou náročnější nebo je potřeba je uspořádat ještě dříve. Nic není problém. Budeme ale rádi, když se většina projektů bude konat v termínu 20. dubna - 20. května 2018.

Na uspořádání Skautského dobrého skutku je nás málo.
I malý člověk dokáže velké věci. I malá skupinka dokáže pohnout kamenem.  Záleží na tom, co chcete dělat, a stačí jen upravit váš nápad na velikost vaší skupiny. Nebo se do toho pusťte ve velkém a zapojte i rodiče, přátele a kamarády. Také se můžete spojit se skauty v okolí, nebo s jinými dobročinnými / neziskovými organizacemi, školou, lesníky. Pokud ale i přesto nenajdete řešení - pokusíme se vám poradit a najít společné řešení.

Chtěli bychom se zapojit, ale nemáme žádné zkušenosti, takže se bojíme do něčeho takového pustit.
Kdo se bojí - nesmí do lesa. Ne, teď doopravdy vážně. Veškeré informace k Skautskému dobrému skutku najdete v metodice, kterou si můžete stáhnout z Křižovatky. Tam se dozvíte veškeré informace, návody, příklady. Do toho nás máte kdykoliv na emailu / facebooku a není problém si zavolat a vše osobně probrat.  Je důležité chtít - chtít to zkusit. Doporučujeme začít s něčím “menším”, pořádně si to osahat, vyzkoušet, zorganizovat, a příští rok vás uvítáme třeba i v našem týmu. :-)

Je potřeba psát tiskové zprávy? Pokud ano, tak do toho nejdu.
Víme, že napsat dobrou tiskovou zprávu, kterou rozešlete svým novinářům v okrese nebo kraji, není pro všechny jednoduché a pro někoho to doopravdy může být noční můrou. Proto pro vás vytvoříme dvě šablony tiskových zpráv. Jednu před akcí a druhou po akci. Obě tiskové zprávy budou rozeslány emailem a případně i ke stažení na Křižovatce. Informovat veřejnost o tom, že se zapojujete do zlepšování svého okolí, je skvělá možnost sebepropagace. Třeba díky tomu příští rok na svůj projekt seženete lépe finance.

Jak mám informovat média?
Informování médií jde ruku v ruce s tiskovou zprávou. Je dobré si zjistit, kdy je vhodné zprávu odeslat. Některé městské zpravodaje mají uzávěrky dlouho dopředu. Regionální deníky stačí informovat pár týdnů předem.
Pokud víte, že váš projekt bude "naprostá paráda", domluvte se s novináři a pozvěte je rovnou na váš Skautský dobrý skutek. Ušetříte si tak spoustu práce s psaním tiskové zprávy.

V našem městě není co dělat. / Nenapadá nás nic, co bychom mohli uspořádat.
Jak rádi říkají kontroloři: “Vždy se něco najde…!”  V každém městě i vesničce se najde možnost, co je možné udělat. Na vaší oddílové radě si sedněte a zamyslete se - co nám vadí, co bychom chtěli / nechtěli / co nás trápí / co umíme. Určitě vás napadne spousta nápadů. Vydejte se s družinou či kmenem do města a pozorujte, co by šlo zlepšit. Zeptejte se lidí či institucí v okolí, zda je něco, s čím jim můžete pomoct. Ale pokud vás stejně nic nenapadne, v což nedoufáme, tak se na nás obraťte a my se vás pokusíme nasměrovat.

Co máme dělat, když se něco stane během naší akce?
Důležitá je příprava - pořádně si před samotnou akcí vše projděte a promyslete, co by se mohlo stát. Důležité také je myslet během samotné akce na bezpečnost - jak vaší, tak i všech, kteří se na Skautském dobrém skutku budou podílet. Pokud to bude větší akce, nebojte se informovat policii. Rádi vám pomohou a popřípadě zajistí zvýšení hlídek a hlavně - propojení se s IZS vždy přináší jen úspěchy. Pak už záleží přímo na vašem projektu - pokud budete dělat něco doopravdy adrenalinového, je potřeba mít zajištěnou bezpečnost, atrakce mohou obsluhovat jen lidé s adekvátním pověřením, zkouškami, atd…
Ale strachu se nikdy nezbavíte. Říká se, že “strach je přirozená reakce na neznámé věci.” Takže nejde se nebát, ale my vám pomůžeme strach minimalizovat - stačí nám napsat a společně určitě vymyslíme, jak se co nejlépe připravit. Navíc každá akce Junáka je pojištěna, takže strach a obavy můžete doopravdy odhodit.

 Je potřeba všechny akce hlásit na nějaké úřady, instituce?
Ve dvou se to lépe táhne. Rozhodně nic nezkazíte tím, že budete informovat obecní, městský nebo krajský úřad, popřípadě další potřebné úřady. Když zpracujete krátký projekt, který bude obsahovat datum konání akce, místo, co budete dělat a proč, kontakty na vás a tento projekt zašlete na úřady, můžete si tím otevřít další dveře. Tímto způsobem můžete žádat i o pomoc se zajištěním odvozu odpadu, nebo popřípadě o zajištění potřebného vybavení k provedení vaší činnosti.
Když to shrneme - tím, že budete informovat, nikdy nic nezkazíte, spíše naopak.

Každý rok se zapojujeme do akce v rámci Dne Země a sbíráme odpadky. Máme to přihlásit i do SDS?
Ano, je to dobrý skutek, ale pojďte váš dobrý skutek posunout dál. Zamyslete se nad tím, proč se tam odpadky berou. Zkuste například na nejvíce zašpiněných místech po dohodě s městem umístit odpadkové koše, nebo se zamyslet nad koloběhem odpadu. Můžete se třeba pokusit zjistit, odkud daný odpad pochází a jakou dálku urazil, než byl pohozen ve vašem parku. Bylo by škoda skončit další rok „jen“ u sbírání odpadků.  Věříme, že letos posunete váš projekt zase o úroveň výš.

Posbírali jsme odpad. Kam teď s ním?
Pokud budete informovat město o tom, že budete sbírat odpadky v nějaké městské části, zkuste se s nimi rovnou domluvit, že byste posbírané odpadky zanechali na některém z míst, které je dostupné pro příjezd technických služeb. Město se pak může postarat o jeho odvoz a likvidaci. Další variantou je, že máte možnost odpadky z místa sami odvézt a to nejlépe přímo na sběrný dvůr technických služeb. I toto je potřeba předem domluvit. Jelikož většinou posbíráte spousty odpadků, nedoporučujeme tyto pytle s odpadky jen tak hodit do kontejnerů, které jsou umístěny v okolí bytových jednotek.

Pokud zde nějaká otázka  nebyla zodpovězena, neváhejte se kdykoliv obrátit na organizační tým Skautského dobrého skutku, a to přes email dobryskutek@skaut.cz nebo na Facebooku.

Martin Dvořák - Klix  | dobryskutek@skaut.cz

logo

Článek publikoval

Zobrazeno: 291x

Práce s článkem

0
kladných hlasů

Klíčové výrazy

Diskuse o článku

0 Názorů
Komentáře jsou dostupné jen přihlášeným členům Junáka.

Navigace:

  Nahlásit chybu