....

Chyba na stránce: STS jako benefit - Křižovatka"

URL: https://krizovatka.skaut.cz/organizace/benefity/sts/sts-jednotka/520-sts-jako-benefit?autologin=1"

PŘIHLASTE SVOJI JEDNOTKU DO STS

V případě potřeby je k dispozici naše administrátorka Jana Hořáková - tel. číslo: 734 796 339, e-mail: telefony@skaut.cz.

STS jako benefit

Proč by středisko (nebo jiná jednotka) mělo chtít, aby si jeho členové a činovníci mezi sebou volali zadarmo a celkově na telefonování ušetřili?

Důvodů je samozřejmě celá řada:

  • Důvody finanční – i jednotka může díky STS ušetřit – někdy telefony proplácí, někdy má i vlastní čísla
  • Důvody organizační a provozní – jinak vedené porady a schůzky – méně věcí k řešení, možnost zapojení nepřítomných na konkrétní body porady, schůzka dostupná například i pro studenty, kteří jsou přes týden mimo dosah
  • Důvody motivační – nenutíme činovníky doplácet na to, co se rozhodli dobrovolně dělat, naopak nabízíme jim praktické poděkování za jejich práci a čas

Nejspíš vás napadnou i jiné možné důvody a využití. Ty uvedené výše vycházejí z téměř ročního pilotního provozu a reálných zkušeností testovacích jednotek. Pojďme se tedy podrobněji podívat jaké výhody testovači objevili.

Finance

Středisko ušetří peníze v zásadě ve dvou případech:

  • pokud samo platí nějaké telefony
  • pokud proplácí některé telefonní poplatky svým činovníkům

Konkrétní zkušenost jednoho z testovacích středisek s vlastním telefonním číslem souvisí s provozem střediskové základny. Správce základny měl telefon pro komunikaci se zájemci o ubytování. Takové komunikace nebylo přehnaně mnoho, nebylo tedy praktické pořizovat nějaký paušál, stačil kredit. S přechodem na STS se už vyplatilo nejlevnější paušál pořídit, náklady klesly přibližně o čtvrtinu a navíc je placení za telefon administrativně jednodušší.

Úspory při proplácení telefonních poplatků mohou být také zajímavé. Ať už proplácíme telefonní poplatky činovníkům třeba jen v souvislosti s táborem anebo celoročně, je tu několik faktorů, které pomáhají středisku ušetřit.

V první řadě je to samozřejmě nižší cena. Za stejné množství hovorů zaplatí činovníci s STS méně, takže i středisko pak zaplatí méně. Další výhodou pak je, že celá řada „nákladů“ vlastně vůbec nevznikne, protože půjde o hovory v rámci STS, které jsou zdarma.

Objem ušetřených peněz obvykle není závratný a v ročním rozpočtu střediska nebude nejspíš hrát zásadní roli. Ale i menší částka se může hodit a být pro středisko užitečná v jiné kapitole rozpočtu. Menší akce pro veřejnost nebo nábor se z ušetřených finančních prostředků zaplatí.

Porady jinak – provoz a organizace

 

Ti co používají STS se shodují na tom, že STS změnila jejich „pracovní rozvrh a návyky“. Nejčastěji zmiňují, že změnila porady. Buď jsou kratší nebo je jich méně anebo jsou vnímány jako přínosnější. Co za tím stojí:

 

  •   věci které nejsou důležité pro všechny se nedostanou na program, vyřeší si je mezi sebou ti kterých se týkají, po telefonu
  • některé body programu jsou připravenější a zajímavější – ti co je připravují je mohou snadněji konzultovat dopředu a vylepšit je ještě před vlastním jednáním
  • na některé porady musí méně lidí – pokud je někdo potřeba jen na jeden bod, prostě se mu zavolá, nemusí na poradu chodit a být tam celou dobu
  • porady jsou méně narušitelné nepřítomností klíčových lidí – řešení jako v bodu výše

Výhody tohoto typu nejspíš ocení všichni, ale největší dopad a přínos budou mít asi v situacích, kdy je osobní setkávání komplikovanější. Tedy například u krajských a okresních rad nebo třeba týmů vzdělávacích akcí, kde k sobě mají lidé dál. Samozřejmě také na středisku nebo v oddíle, pokud někteří členové týmu pracují a nebo studují ve větších městech a nejsou tedy přes týden doma.

Lepší porady jsou tedy další zajímavý benefit STS.

Motivace

Už několikrát jsme napsali, že kvůli levnějšímu telefonování asi nikdo činovníka dělat nepůjde. Naproti tomu ale každá věc, která ulehčí dobrovolníkům práci a sníží jejich náklady může přispět k tomu, že se jim bude lépe dělat to, co dělají.

STS je konkrétní a praktická výhoda, kterou můžeme nabídnout. Každému ulehčí jeho „skautskou práci“ a hodí se i mimo skauting.

 

V případě potřeby je k dispozici naše administrátorka Jana Hořáková tel. číslo 734 796 339, e-mail telefony@skaut.cz

logo

Práce s článkem

0
kladných hlasů

Klíčové výrazy

Diskuse o článku

0 Názorů
Komentáře jsou dostupné jen přihlášeným členům Junáka.
  Nahlásit chybu