....

Chyba na stránce: 5 triků, jak napsat nejen na Křižovatce atraktivní a funkční titulky článků - Křižovatka"

URL: https://krizovatka.skaut.cz/zpravodajstvi/1473-5-triku-jak-napsat-atraktivni-a-funkcni-nadpisy-clanku?autologin=1"

5 triků, jak napsat nejen na Křižovatce atraktivní a funkční titulky článků

5 triků, jak napsat nejen na Křižovatce atraktivní a funkční titulky článků

Máme novou Křižovatku, která funguje trochu jinak než ta stará. Mimo jiné nezobrazuje u novinek perexy (shrnutí obsahu článku v pár úderných a krátkých větách) a krom populárních článků ani návodné obrázky. Proto je potřeba o to více pracovat s titulky, které by měly na první dobrou sdělit, o čem článek bude pojednávat, a zároveň okamžitě upoutat pozornost. Pojďme si ukázat pár příkladů, jak vyzrát na titulky článků tak, aby na ně co nejvíce lidí kliknulo.

Prazáklad - scukněte do titulku obsah článku

Naprostým základem, který není tipem, ale nezbytností, je schopnost redukce obsahu článku na pár titulkových slov. Přitom se ale nemůže ztratit význam ani souvisllosti.  Musíte proto umět balancovat tak, abyste se vtěsnali do nejlépe dvouřádkového nadpisu (takový je zatím neformální úzus pro délku titulků na nové Křižovatce). Vždy si řekněte, jestli byste na základě titulku dokázali odhadnout obsah článku, kdybyste nebyli do tématu zasvěceni, a jestli kvůli tomu není titulek zároveň neúnosně dlouhý. Podle toho poznáte, jestli jste uspěli.

Špatný příklad z praxe (bez představitelného významu):
Ejhle!
Dobrý příklad z praxe:
Osobnosti přemítají nejen o skautingu v unikátní knize rozhovorů

Špatný příklad z praxe (příliš dlouhý):

První vlna Strategie 2022 schválena Náčelnictvem, druhá startuje. Přečti si, co nového přineslo Strategii zasedání Náčelnictva a zapoj se do diskuze nad zadáním Interní komunikace.

 

TEĎ UŽ SE ALE VRHNĚME NA TY TIPY A TRIKY:

 

1. Číslovky

Mnoho z titulků profesionálních periodik obsahuje číslovku, protože je dokázáno, že čísla poutají pozornost. Nesmí se to ale přehnat, nerozepisujte v číslech více než pětimístné hodnoty.

Příklad:

Skauti letos uspořádají dětské tábory po celé ČR
X
Skauti letos uspořádají na 1000 dětských táborů po celé ČR

2. Přídavná jména

Přídavná jména jsou přesně tím kořením, které dochutí jinak nevýrazný titulek.

Příklad:

Skauting je studnicí příběhů
X
Skauting je studnicí dechberoucích příběhů

3. Použití co, proč, kdy a jak?


Slova "co, proč, kdy a jak" jsou skvělým spouštěčem k vyvolání pozornosti a potřeby číst dále. Jinak čtenář nebo čtenářka zůstane s pocitem, že o nějakou informaci přišli. A to nikdo nechce :)

Příklad:

Informace o vhodném vybavení na tábor
X
Co všechno si vzít na tábor, abyste nestrádali?

4. Slibujte a buďte tajemní


Sliby vzbuzují očekávání a hlodavou nedočkavost, čili fungují jako magnet. A se špetkou tajemna utáhnete kohokoliv i na vařenou nudli. Ale pozor, slibování, tajemnost a mystičnost neznamená lhaní. Vždy musíte dostát svým závazkům, jinak se jedná o podvod.

Příklad:

Přihlašování na kurz XY spuštěno
X
Na kurzu XY vás zasvětíme do indiánských dovedností, přihlašte se

5. Citujte

Citace jsou úžasné, protože v nich můžete objektivně použít subjektivní názor, aniž byste narušili důvěryhodnost svého titulku. Navíc text zlidšťují a ozvláštňují.

Příklad:

Nová metodika XY nabízí návod na vedení oddílu
X
"Díky metodice XY jsme pozvedli úroveň vedení oddílu," říká vůdce Jan Novák


Za TDC
Tomáš Vovsík
redaktor interní komunikace Junáka

logo

Článek publikoval

Zobrazeno: 508x

Práce s článkem

5
kladných hlasů

Klíčové výrazy

Diskuse o článku

9 Názorů
Komentáře jsou dostupné jen přihlášeným členům Junáka.

Navigace:

  Nahlásit chybu