....

Chyba na stránce: Co si má veřejnost vybavit, když se řekne „skaut“? Přispěj svým názorem do 9. dubna - Křižovatka"

URL: https://krizovatka.skaut.cz/zpravodajstvi/1721-co-si-ma-verejnost-vybavit-kdyz-se-rekne-skaut-prispej-svym-nazorem-do-9-dubna?autologin=1"

Co si má veřejnost vybavit, když se řekne „skaut“? Přispěj svým názorem do 9. dubna

Co si má veřejnost vybavit, když se řekne „skaut“? Přispěj svým názorem do 9. dubna

Kdykoli mluvíme nebo píšeme o skautingu, máme omezený čas nebo prostor. A i když někdy prostor omezený nemáme, víme, že jeden odstavec si o cizím tématu (jímž skauting pro mnohé je) přečte víc lidí než celou stránku nebo celou knihu. Proto je třeba umět sdělit podstatné věci v několika větách. A skauting je taková podstatná věc. Sděl nám, jaká jsou právě podle Tebe skautská „klíčová slova“. Do čtvrtka 9. dubna. Díky!

Co hledáme?

S konceptem „Parta a příležitost“ pracujeme již mnoho let. Nyní pro postupnou obměnu toho, jak o sobě mluvíme na veřejnosti, hledáme sadu několika klíčových výrazů. V tuto chvíli nevíme, bude-li jich na konci sedm, deset nebo dvanáct. To se ukáže v dalším procesu, především v závislosti na došlých podnětech od Vás. Zadání je jednoduché. Představme si člověka, který nepřišel osobně do kontaktu se skautingem a uslyší v rádiu slovo „skauti“, přečte si nápis „Junák – český skaut“ na klubovně poblíž svého domova nebo potká na nádraží partu holek a/nebo kluků v kroji nebo v oddílových trikách se šátky. Co se mu v takové situaci má prohnat hlavou? Jaké výrazy chceme, aby mu naskočily? S jakými pojmy chceme, aby si nás spojil? 

Proč to hledáme (nyní)?

Z několika důvodů. Komunikační tým ústředí Junáka pracuje na Strategii externí komunikace. Pracovní skupina Náčelnictva pro nový jednotný vizuální styl (a logo) pracuje na zadání pro grafická studia, která nový vizuální styl budou navrhovat. Na podzim připravujeme kampaň k posilování dobrého jména skautingu, s níž se velmi pravděpodobně dostaneme i na obrazovky televize. V blízké době budeme mít výsledky reprezentativního výzkumu vnímání skautingu veřejností, prvního po více než 10 letech. I na něj budeme reagovat v externí komunikaci Junáka. Jsme si vědomi toho, že se trochu liší, co chceme, aby si vybavila žákyně 4. třídy ZŠ a 40letý otec dvou dětí. Pro potřeby tohoto "cvičení" ale prozatím pracujeme s veřejností jako celkem.

Jak se zapojit?

Vstupte do tohoto sdíleného dokumentu a zanechejte svůj seznam nejvýše deseti klíčových pojmů. Samozřejmě můžete i komentovat seznamy ostatních, ale vřele doporučujeme nejprve si „cvičením“ osobně projít, než se budete vyjadřovat k druhým. Neváhejte se ovšem druhými inspirovat, uznáte-li to za vhodné. Můžete i napsat svůj seznam, vrátit se o pár dnů později a doplnit nový, vylepšený pár dny dalšího uvažování nebo třeba i off-line diskuzí. Můžete se ke svému seznamu podepsat. A samozřejmě nemusíte. Položky seznamu nemusí být jen jednoslovné, může se jednat i o slovní spojení, dvou-, tří-, čtyřslovná. Mějte ale neustále na paměti, že tvoříme pomůcku pro JEDNODUCHOU komunikaci.

Jaký bude další proces?

Po uzavření sběru podnětů, probíhajícího do 9. dubna, budou došlé seznamy zpracovány a vystaveny dalšímu vyjádření skautské veřejnosti. V tuhle chvíli nechceme předjímat, jestli se bude jednat o návrh jednoho finálního seznamu otevřeného k připomínkování, tři „konkurenční“ seznamy a hlasování mezi nimi nebo seznam 25 klíčových slov, z nichž budeme hlasováním hledat těch nejpodstatnějších sedm, deset nebo dvanáct. Rozhodnutí o tomto kroku vzejde z charakteru a objemu diskuze, kterou spolu do 9. dubna v dokumentu povedeme. O konečném seznamu rozhodne komunikační tým Junáka na základě proběhlé diskuze a na základě výstupů z výzkumu vnímání skautingu veřejností, které by do té doby měly být k dispozici. Výsledky hlasování pro rozhodnutí komunikačního týmu Junáka nebudou závazné, vzhledem k tomu, že hlasování na Křižovatce není a nemůže být reprezentativním vyjádřením názoru celé organizace. Podněty z Křižovatky ovšem budou hlavním podkladem pro výběr konečného seznamu.

 

Děkujeme předem, že se do tvorby seznamu klíčových slov zapojíte. Je třeba se na sebe jednou za pár let znovu pokusit podívat očima „zvenku“. To teď společně uděláme. Už teď se těším na návrhy, diskuzi a její výsledky.

Petr Vaněk – Permoník
zpravodaj Výkonné rady pro komunikaci a projekty služby společnosti

 

A pro ty, kteří dočetli až sem, tu máme jeden díl z nového skautského komiksového seriálu od br. Petra Hudečka – Profesora z Tábora. Zrovna tenhle díl pěkně ilustruje diskuzi, kterou tímto článkem zahajujeme.

Komiks „Naší snahou nejlepší buď čin“ najdete na webu a můžete jej také sledovat na Facebooku.

 

 

logo

Článek publikoval

Zobrazeno: 1369x

Práce s článkem

2
kladných hlasů

Klíčové výrazy

Diskuse o článku

0 Názorů
Komentáře jsou dostupné jen přihlášeným členům Junáka.

Navigace:

  Nahlásit chybu