....

Chyba na stránce: Grafický manuál a jeho stručné převyprávění - Křižovatka"

URL: https://krizovatka.skaut.cz/zpravodajstvi/2558-graficky-manual-a-jeho-strucne-prevypraveni?autologin=1"

Grafický manuál a jeho stručné převyprávění

Grafický manuál a jeho stručné převyprávění

Stáhněte si grafický manuál, který vám poradí, jak pracovat ve všech ohledech s novým logem a skautským vizuálním stylem. Pokud ale nejste grafičtí nadšenci nebo profesionálové, postačí vám pouze výtah z manuálu, ve kterém najdete rady, jak pracovat s nejvýznamnějšími prvky. 

Převyprávění grafického manuálu

Seznamte se hlavními body grafického manuálu ve zjednodušené verzi.

Logo

Nejvýraznější změnou ve vizuální prezentaci skautingu je co do rozsahu a významu používání nového loga, které nahradí v komunikaci staré logo a znak (ten zůstane pouze na slibových dekretech, vyznamenáních nebo vlajkách). Dojde tak k praktickému sjednocení skautské komunikace pod jednu značku. Cílem je propojit jednotným logem veškeré viditelné skautské aktivity a výstupy, ať už se jedná identifikaci oddílu na výpravě (třeba oblečením), náborový leták nebo označení klubovny. 

Logo musí být uváděno neoddělitelně se slovní značkou SKAUT, která je vytvořena novým písmem SKAUT Bold. Ve většině případů používáme základní variantu loga (nápis je pod obrázkem). Pokud ale chceme zvýraznit slovní značku na úkor obrázku, použijeme horizontální logo.

Základní verze loga má různé barevné kombinace. Plnobarevné logo je nejlépe používat vždy, pokud to nevylučují technologické, ekonomikcé nebo estetické důvody. Pokud potřebujeme pracovat s míň barvami (například při sítotisku), je možné použít dvoubarevné verze loga. Ještě větší redukcí je jednobarevné logo (například při jednboarevném tisku) a nakonec černobílé logo (pro černobílý tisk).

Při tisku loga na tmavší podklad je nutné pohlídat správný vztah loga a pozadí. Barevné logo je možné vypíchnout bílou zaoblenou plochou různých tvarů nebo bílým obrysem. U jednobarevného loga je třeba dbát na to, jestli je llogo světlejší než pozadí, nebo ne. Podle toho se vybírá ta která konkrétní varianta - logo se štítem, nebo bbez štítu. Při rozhodování stačí uplatnit jednoduchou pomůcku, pes v logu musí být vždy tmavší než pozadí.

Výjimečnější specialitou je pak členité logo, které se hodí pro větší formáty nad 6 cm výšky. Důležité je, aby vyniklo členění jednotlivých částí. Používá se na dárkových předmětech nebo velkoformátových plachtách. 

Nezapomeňte také, že logo musí dýchat, čili mítkolem sebe dostatek nerušeného prostoru. Konkrétní pravidla, která určují odsazení, kompozici nebo zarovnání loga najdete v manuálu. Nepřekročitelným pravidlem je v tomto ohledu zákaz zasahovat do kresby loga, deformovat ho nebo doplňovat. Určitě vás bude také zajímat, jak stavět nové skautské logo do společnosti vlastních log oddílů nebo kurzů. Loga by si od sebe měla navzájhem držet prostorový odstup, umístění v přímé k blízkosti u oficiálního loga je k dispozici pouze logům partnerů. 

Písmo

Pro běžné texty nadále využíváme stávajícího písma The Mix. Pro titulky a nadpisy, které nesetávají z více jak 6 slov, ale používáme zbrusu nové písmo SKAUT Bold. Rozdíl je především v jeho detailnějším prokreslení a zaoblenosti. Nové písmo kromě běžných písmen obsahuje také hravý doplněk - sérii skautských ikonek (například pozdrav, lilku nebo vodáckou kotvu). V manuálu najdete klávesové zkratky těchto ikonek. 

Tvarosloví

Skaut zbrousil ostré hrany. Vizuální identitu skauta podporují oblé, organicky nepravidelné tvary. Inspiruje nás příroda, lidská individualita a živost organizace. Tvarová organičnost nás odlišuje od chladné geometrické přesnosti a umělých konstrukcí. Tvary jsou si podobné, ale nikdy ne stejné. Základní pravidlo tvarosloví tedy je - zakulaťte hrany, narušte geometrickou pravidelnost do volných křivek. Pak už je pole působnosti opravdu široké. Z oblých tvarů můžete skládat obrázky (typickým příkladem je logo), vytvářet mozaiky, připravovat rámy pro fotografie nebo text. 

Barvy

Skaut není jen modrá a žlutá. Tato kombinace je v logu, ale vizuální identita nabízí hned nekolik barevných palet. V komunikaci se vyhněte zbytečným kontrastům a vyhíbejte se i černé barvě, skaut nemusí oproti jiným značkám křičet. Tónované odstíny a snížený kontrast nám naopak pomáhají odlišit se od ostatních. Až vedle sebe budete skládat barvy, volte radši okrovou a béžovou než červenou a bílou (příklad). Jednolité barevné plochy můžete oživit mozaikou třeba z pountíků nebo i částí loga. 

logo

Článek publikoval

Zobrazeno: 776x

Práce s článkem

0
kladných hlasů

Klíčové výrazy

Diskuse o článku

0 Názorů
Komentáře jsou dostupné jen přihlášeným členům Junáka.

Navigace:

  Nahlásit chybu