....

Chyba na stránce: Ptali jsme se absolventů vůdcovských kurzů a ti nám řekli... - Křižovatka"

URL: https://krizovatka.skaut.cz/zpravodajstvi/2996-ptali-jsme-se-absolventu-vudcovskych-kurzu-a-ti-nam-rekli?autologin=1"

Ptali jsme se absolventů vůdcovských kurzů a ti nám řekli...

Ptali jsme se absolventů vůdcovských kurzů a ti nám řekli...

Jsme nový vzdělávací kurz (VK Oslí můstek) a při přípravě nás zajímalo, jaké bývají obecné dojmy čerstvých absolventů z vůdcovských kurzů. Chtěli jsme tak zjistit, co bychom kromě vůdcovských kompetencí chtěli a mohli v rámci našeho kurzu nabídnout. V prosinci a lednu 2017 jsme oslovili několik vůdcovských kurzů s prosbou, zda by obeslali své exúčastníky s krátkým dotazníkem.

V dotazníku jsme se ptali na vztah k metodám vzdělávání, chybějící témata a naopak, z jejich pohledu, přeceňovaná témata kurzu. Dotazník svým exúčastníkům přeposlali VLK Oikos, VLK Quo Vadis, VLK Rovel, VLK Stříbrná řeka a VLK Ursus. Děkujeme nejen jim, ale hlavně 103 respondentům, co si našli chvilku a dotazník vyplnili.

Díky nim jsme se dozvěděli:

... že nejoblíbenějšími metodami vzdělávání jsou výměny zkušeností a interaktivní programy. Naopak největší odpor budí samostudium a e-learning. Polovina dotázaných má k oběma metodám stejný vztah, 21% preferuje samostudium a 26% lidí zase naopak dává přednost e-learningu. Shrnuté výsledky najdete v grafu.

... že na vůdcovské kurzy nejčastěji jezdí zástupci vedoucího oddílu nebo vedoucí oddílu na výjimku. Většina našich respondentů kurz absolvovala ve věku 18 – 20 let.

... že účastníci mají rozhodně instruktorům, co říct!

Tematicky setříděné otevřené odpovědi z dotazníků si můžete pročíst v tomto dokumentu.

V následujících řádcích citujeme jen malou ukázku vybraných odpovědí.

  • Ot: Byla témata, na která jsi doufal/a, že se v rámci kurzu dostane prostor, ale nedostal? Jaká to byla?

Co dělat s demotivovanými lidmi v oddílové radě, popř ve vedení oddílu.

Základy podávání žádostí o granty, možnosti fundraisingu, vedení střediska.

Přišlo mi, že na kurzu nebylo moc hlubokých chvil, které by se mě osobně dotkly. Ale je pravda, že to asi není role VK...

Klidně bych se víc věnovala právu a organizaci, protože mi to příjde důležité, ale základ nám byl dán a podle mě kvalitní, tak aspoň tak :)

Asi bych víc uvítala náměty na podporu udržení dětí v oddíle v kritickém věku.

Práce pro rovery, co se skauty když odrostou a nechtějí se podílet na vedení a v okolí není žádný roverský kmen.

"Uvítala bych nějaký manuál klidně na dvě A4 - "Teď jsi vůdce a je prosinec. Založ ve SkauISu registraci, popřej rodičům z oddílu hezké Vánoce, podaruj vedení. Je leden - do konce měsíce vybrat registrace, rezervovat místo na táboření. Je únor - určit hlavní role na táboře. Je květen - odevzdat hlášenku na tábor, atd. Prostě nějaké blbuvzdorné manuály. Ale ty by všeobecně mohlo spíš vydávat TDC :D"

Ne tak téma, jako spíše zpětná vazba od instruktorů.

  • Ot: Byla na kurzu nějaká témata z Tvého pohledu přeceňovaná? Jaká to byla?

Plánování (nepřijde mi to jako zbytečné téma, ale ještě jsem ho nezažila uchopené tak, abych ho zvládla dělat i v praxi a k něčemu to bylo).

Zdravověda - podmínkou účasti je mít splněný ZZA (přesto proběhl program zaměřený na zdravovědu).

  • Ot: Sem nám můžeš napsat cokoli dalšího, co myslíš, že by se nám mohlo při tvoření kurzu hodit.

Myslím, že je důležité, aby bylo dobře viditelné a citelné, že organizátorům na účastnících záleží. To znamená: bavili se s nimi stejně rádi, jako s jinými organizátory; považovali je za sobě rovné a například zbytečně netajili některé věci nebo se jim neposmívali; udělali pro ně sem tam něco hezkého, např. dobré jídlo, divadlo; snažili se jim co nejvíc zpříjemnit náročné získávání nových znalostí a zkušeností. To podle mě hodně dotváří atmosféru kurzu. Jo a jídlo je hodně hodně důležité.

Zklamal mě přístup instruktorů, kteří byli velmi zaneprázdněni, nedostávali jsme zpětnou vazbu včas, což vnímám jako největší problém - mám udělat úkol včas, nedostanu zpětnou vazbu, nemůžu včas doupravit.

Dobrý tým, kreativita a motivování účastníci :D Ale pokud chcete něco konkrétního tak třeba zkuste mít ideální dobu přednášek, hodina sezení bez pohybu uspí každého ať je téma sebevíc zajímavé; já osobně ráda zpívám, tak si často zpívejte :)

Buďte sami sebou a nesnažte se kopírovat jiné kurzy :)

Moc se mi nelíbí model, kdy je podmínkou, že mohou jet maximálně dva členové jednoho oddílu, proto se mi líbí Oikos, který pracuje s týmem. Když už ale tenhle model je, ať si aspoň můžu vybrat s kým budu bydlet. To je věc, která mne nejvíce pálila, když jsem byla na čekatelkách

Určitě všichni frekventanti ocení, když se pro ně teď připravuje program, i když na to už nejsou zvyklí, takže nešetřit zážitkovými akcemi, hrami :)

Nechte účastníkům alespoň malý prostor na to, aby ovlivnili chod kurzu a nebo si blokově volili program dle chuti. Navodí to důvěru. Nezapomínejte při letním běhu na osobní volno účastníků.

Dal bych důraz na komunikaci s rodiči dětí, to je pro vůdce stěžejní a možná trochu opomíjené téma.

Při prezentaci vašeho kurzu dbejte na podávání konkrétních reálných informací. Řekněte zájemcům otevřeně, zda chystáte adrenalinové zážitky nebo zamyšlení při slunce východech. Sebechvála musí být, ale všeobecné super relativy vám spokojené účastníky nezajistí, protože každý bude očekávat něco jiného.

 

Podrobnější výsledky najdete v  tomto dokumentu.

logo

Článek publikoval

Zobrazeno: 751x

Práce s článkem

4
kladných hlasů

Diskuse o článku

5 Názorů
Komentáře jsou dostupné jen přihlášeným členům Junáka.

Navigace:

  Nahlásit chybu