Toto je pouze náhled.
( Aktuální )
Zveřejněno 5. 6. 2024
Petra Daněčková (Peťule)
TDC – redaktorka interní komunikace a správce Křižovatky
petra.daneckova@skaut.cz

Často kladené dotazy ke Skautské telefonní síti

Níže najdeš odpovědi na otázky, které by tě po přečtení základních stránek ještě mohly zajímat. Objeví-li se další dotazy (piš je případně na telefony@skaut.cz), budeme tuto stránku postupně doplňovat.

Obecné dotazy

Limit se týká pouze hlasových SIM (těch určených k volání, mající volné jednotky k volání a sms). Datové SIM a další služby jsou poskytovány bez omezení. Pokud by se ti hodilo připojit další hlasová čísla, můžeš nově zažádat o výjimku. Postup je stejný jako u připojení předchozích čísel - ve skautISu si vygeneruj kód, ten zadej na vodafone.cz/​skaut  a vyčkej, až tě kontaktuje operátor.

Ano, samozřejmě. Podrobněji je využití služeb a jejich omezení popsáno v podmínkách ve skautISu. Stejně tak můžeš nabídnout i číslo jakémukoliv jinému členovi Junáka – českého skauta, třeba mladšímu 15 let. Ale pozor: číslo nemůže být vedeno přímo na rodinného příslušníka, vždy jen na člena či členku naší organizace (a nelze tedy ani vstupní kód sdílet někomu jinému z rodiny a objednání a kontakt je třeba řešit opět jen skrze člena Junáka staršího 15 let).

Faktury vystavuje Vodafone přímo jednotlivým členům. Každý má nastavené fakturační období individuálně, to nekopíruje kalendářní měsíc. Ke stanovenému datu v měsíci jsou pak využité služby zúčtovány a je obnoveno získání jednotek zdarma v rámci zvoleného tarifu. Fakturu najdeš v Samoobsluze Vodafone, upozorní tě na ni SMS.

Videonávod: Vyúčtování a limity

Administrátorské heslo má každý skaut, přes kterého jsou všechna čísla v STS vedena. Je velmi důležité a nesmíš ho ztratit. Potřebuješ ho po celou dobu tvého zákaznického vztahu pro komunikaci s Vodafone. Slouží k identifikaci po telefonu i k přihlášení do on-line služeb. Heslo ti přijde v úplně první SMS od operátora, cca 10 dní před tvým připojením. Pokud jej časem ztratíš nebo zapomeneš, je možné ho obnovit. Postup je popsaný na https://www.vodafone.cz/​pece/​muj-vodafone/​hesla/​zapomnel-jste-heslo/  . Vyzkoušet můžeš i možnost pomoci chatbota Tobiho na webu Vodafone. Intuitivně tě navede k získání hesla. Heslo si můžeš také v Samoobsluze změnit. Ale pozor. Administrátorské heslo je něco jiného než heslo, které si nastavuješ k e-mailovému loginu.

Ano. Projekty jako Skautská energie nebo Skautská telefonní síť využívají schopnosti naší organizace sdružovat velké množství spotřebitelů, a tím zajistit významně výhodnější podmínky na trhu. Obchodní partneři pak jednak dokáží nabídnout nadstandardně lepší ceny jednotlivým členům a zároveň finančně podporují organizaci Junák – český skaut.

Po vyčerpání zaplacených dat se automaticky několikrát sám dokoupí balíček dat (podle tarifu - viz ceník). Tomu lze zabránit změnou nastavení ve Vodafone samoobsluze  a automatický dokup vypnout. Po vyčerpání dat se pak data zastaví a bude možné je ručně dokoupit nebo změnit na vyšší balíček/​tarif. Zpomalenou rychlostí data po vyčerpání nepokračují.

Aktivace 2 GB dat navíc zdarma

Ano, je to tak. Bez ohledu na tarif, který máš. Pokud jsou na obou stranách čísla v síti Vodafone, pak hovory ani SMS mezi nimi účtovány nejsou.

Ano, ale jen částečně. Resp. převedou se všechny s tím, že primárně jsou spotřebovávány základní volné jednotky a až při jejich vyčerpání pak ty převedené. A jednou převedené se již znovu nepřevádí. Toto platí u minut a SMS, data se do dalšího období nepřevádí - více na webu Vodafone.

Videonávod: Přehled čerpání

V zahraničí v zemích zóny 1 můžeš používat svůj tarif jako doma (do zóny 1 patří země Evropské unie a navíc Island, Lichtenštejnsko, Norsko a Velká Británie), platí i nadále podmínky stejné jako v ČR. Tedy ceny dle tvého tarifu, pouze vnitropodnikové volání a volání v rámci Vodafone sítě není zdarma a čerpají se volné jednotky. Dále datuješ za stejných podmínek jako v ČR, jen u dat je výjimka u tarifu "Vodafone neomezený", kde můžeš vyčerpat jen 64 GB.

Mimo země zóny 1 platí standardní roamingové ceny operátora, ale vyjednali jsme zlevněné balíčky. Každý se tak může rozhodnout, zda bude platit za spotřebovaná data/​jednotky, nebo zda si předplatí balíček volání nebo dat.

Roamingové služby (mobil v zahraničí) a tipy na ušetření popisujeme v tomto článku  .

Videonávod: Vyúčtování a limity

Pokud voláš z ČR na zahraniční číslo, bude ti účtováno dle standardního ceníku operátora, zde neplatí žádné slevy. Voláš-li z ČR v rámci EU na české číslo, pak platíš dle standardního domácího ceníku. V rámci celého Vodafone jsou takové hovory na číslo v síti Vodafone zdarma.

Roamingové služby (mobil v zahraničí) a tipy na ušetření popisujeme v tomto článku  .

Objektivní srovnání pro celou ČR se dělá obtížně. Vždy bude hlavní to individuální posouzení jednotlivcem v místech, kde se pohybuje, a jeho zkušenost. Vodafone jsme požádali o vyjádření a poskytl následující informace (nehodnotíme, předáváme k individuálnímu posouzení): "Pokrytí je naprosto srovnatelné s ostatními operátory. Navíc naše síť už popáté zvítězila v nezávislém testu kvality sítě společnosti umlaut (dříve P3). Informace o pokrytí nalezneš zde: vodafone.cz/​gigasit. Zde dále najdeš informace podrobnější s popisem technologií i rychlostí připojení vodafone.cz/​pokryti/​mobilni-sit-vodafonu. Přikládáme i mapu pokrytí, pro možnost ověřit konkrétní lokalitu: vodafone.cz/​mapa-pokryti. Tím, že v STS a u Vodafone není žádný závazek, může každý službu vyzkoušet a pokud nebude spokojen, během chvíle může mít zase jiného operátora. Videonávod: Mapa pokrytí a rychlost připojení.

Hodně lidí několik hodin po prvním připojení mívá problém s rychlými daty (LTE), jedou jen na pomalé síti. V takovém případě doporučujeme vyčkat do druhého dne, telefon zkusit několikrát restartovat, nainstalovat aktualizace. Pokud nic nepomůže, pak kontaktuj operátora. Dále jsme se setkali s tím, že někdo v Samoobsluze nevidí možnost nastavení některých služeb (např. inkasa) nebo vidí jiný tarif než měl objednaný. To je chyba a je třeba kontaktovat operátora a vyžádat si opravu.

Videonávod: Vodafone podpora

Smlouvu s Vodafone jsme uzavřeli na 3 roky - tedy do konce února 2026. Během té doby se ceník změnit může, ale muselo by se tak stát dohodou Junáka – českého skauta a Vodafone (v takovém případě nečekáme zhoršení podmínek). Zhruba 1 rok před koncem termínu smlouvy budeme chtít jednat o jejím prodloužení a součástí pak pravděpodobně budou i upravené ceny a možná nové služby. Služby jsou v každém případě u Vodafone zákazníkům poskytovány bez závazku. Pokud by se podmínky změnily a nové nastavení někomu nevyhovovalo, může okamžitě službu i operátora opustit.

Pokud je infolinka 800 777 791 přetížena, můžeš kontaktovat operátora e-mailem na zamepece@vodafone.cz. Uveď své kontaktní údaje a zavolají ti zpět. Stejně tak je možné vyplnit kontaktní formulář v internetové samoobsluze Můj Vodafone  .

Videonávod: Vodafone podpora

Pokud hodně voláš mimo STS nebo pokud potřebuješ nebrat ohledy na spotřebovaná data a desítky GB ti nestačí, máme v nabídce neomezený tarif. Spotřebovat toho můžeš opravdu tolik, kolik chceš (minuty, SMS i data jsou množstvím neomezené). Je třeba jen počítat s omezením rychlosti dat 10 Mbit/​s. Tato rychlost je však zcela dostatečná pro přehrávání Full HD videa i jiné běžné práce a zábavu.

Vstup do STS, podmínky

Ano, jistě. Pokud přicházíš od jiného operátora, pouze bude třeba vyměnit SIM. Pomocí přenosového čísla, které ti původní operátor vystaví, snadno portuješ do nové sítě i se svým číslem. Je to snadné a rychlé. Za tři dny od žádosti může být hotovo.

Dobrou zprávou je, že pro členy žádné závazky u operátora nejsou. Takže pokud nebudeš čerpat výhodu v podobě pořízení zvýhodněného hardware, můžeš od operátora resp. STS kdykoli odejít bez jakýchkoliv sankcí a doplatků.

Od roku 2024 se roční poplatek za využívání služeb STS ruší.

Pokud se nám nepodaří vyjednaný limit čísel opět navýšit, je možné, že za čas dojde opět k uzavření služby. Máš-li o využití STS zájem, doporučujeme dlouho neváhat.

Ne. SIM je zasílána poštou a musí ji převzít plátce - tedy registrovaný dospělý skaut, který ji objednal. A také aktivace nové SIM musí proběhnout v ČR, v roamingu se aktivace nepodaří.

Operátor tě telefonicky kontaktuje a ověří konkrétní možnosti na tvé adrese. Pak se domluvíte, o jakou službu z nabízených možností máš zájem, zda dojde k portaci stávající služby nebo k její ukončení a zřízení nové.

Kontaktuj svého současného operátora. Ten ti kód potřebný k přenosu tvého telefonního čísla ke konkurenci musí do 3 dní poskytnout. Kód můžeš najít i v aplikacích operátorů.

Co to je OKU:

Zkratka pro Ověřovací kód účastníka. Jde o čtrnáctimístný kód, který ti přiděluje automaticky současný operátor. Jedině tento kód ti umožní převést stávající číslo k jinému operátorovi. Kód ti zůstává stejný po celou dobu, kdy u operátora máš platnou účastnickou smlouvu a kdy tedy využíváš jeho služeb.

Kde najdeš kód pro přenos čísla (OKU kód) u O2:

O kód pro přenos čísla můžeš požádat telefonicky na 800 111 777 nebo *77 z mobilu, v kterékoli O2 Prodejně nebo ho najdeš v mobilní aplikaci Moje O2. V aplikaci je potřeba rozkliknout daný tarif s příslušným číslem a níže v sekci "Pomoc a podpora - Zobrazit OKU". Jednoduchý obrázkový návod je zde  .

Kde najdeš kód pro přenos čísla (OKU kód) u T-Mobile:

  • ve webové samoobsluze Můj T-Mobile – pro paušální zákazníky v sekci Smlouvy (Smlouva - Přehled smluv a v přehledu služeb - zobrazit OKU), pro Twist zákazníky v sekci Kódy
  • na Zákaznickém centru
  • v T-Mobile prodejně
  • v přílohách, které ti přišly s Účastnickou smlouvou u T-Mobile
  • požádej o něj prostřednictvím Kontaktního formuláře.

Nastavování služeb

Doplňkové balíčky volání a internetu v zahraničí mimo EU je možné aktivovat pouze na infolince 800 777 791.

Od prosince 2022 může do STS vstoupit člen Junáka – českého skauta od 15 let.

Ve Vodafone Samoobsluze  běž na záložku Služby a doscrolluj na Nastavení vyúčtování a limitů. V boxu Inkaso zadej svoje číslo účtu a nezapomeň službu aktivovat.

Následně je nutné inkaso aktivovat ve své bance (potvrdit, že si Vodafone může strhávat částku vyúčtování z tvého účtu). Kde to najdeš v internetovém bankovnictví, ti poradí tabulka Jak nastavit inkaso v internetovém bankovnictví  .

Více v článku na Zpravodajství  .

Každý měsíc např. své sestře a rodičům posíláš info, kolik ti mají zaplatit. Ale jde to i jinak! U Vodafone můžeš snadno pro každého vytvořit samostatného plátce a faktury na jeho čísla pak budou chodit přímo jemu. Takže můžeš nastavit, že tátovi přijde faktura na čísla jeho a mámy, sestře se automaticky pošle faktura na čísla její rodiny. A tobě přijde jen faktura na tvoje číslo. Prostě jak chceš. Stačí kontaktovat Vodafone (telefon 800 777 791 nebo mail zamepece@vodafone.cz ), nastaví ti více čísel plátce podle toho, jak si řekneš, a na každé číslo plátce si pak ve Vodafone Samoobsluze nastavíš platby.

2 GB dat zdarma navíc každý měsíc pro vybrané tarify nyní díky STS najdeš v mobilní aplikaci či na webu Můj Vodafone.

Samoobsluha Můj Vodafone

  1. Přihlas se do zákaznického účtu “Můj Vodafone” na webu tam.je/​zamezmena   nebo na vodafone.cz/​muj   (zde mají přístup i držitelé telefonních čísel bez administrátorského přístupu).
  2. V horním menu klikni na Přehled a vyber telefonní čísla, kterých chceš aktivaci 2 GB navíc provést.
  3. Pod aktuálním přehledem čerpání dat (Moje sdílená data) nalezneš červené tlačítko s textem “Aktivovat 2 GB dat zdarma”. Na něj klikni. Aktivovat 2 GB zdarma můžeš pro všechna čísla, která spravuješ.
  4. Hotovo, příští měsíc můžeš tento postup zopakovat. Aktivaci můžeš vždy provést kdykoli, ale jen jednou za měsíc.
  5. V případě potřeby nás kontaktuj na emailu telefony@skaut.cz   nebo na telefonu 734 796 339.

Aplikace Můj Vodafone

  1. Otevři v telefonu aplikaci Můj Vodafone a přihlas se do svého účtu. Vyber telefonní číslo, pro které chceš 2 GB navíc aktivovat.
  2. Klikni na tlačítko “Nabídky” s piktogramem dárečku.
  3. Klikni na fialové tlačítko “Váš datový dárek”.
  4. Hotovo, příští měsíc můžeš tento postup zopakovat.
  5. Pokud nastane chyba aplikace a možnost aktivovat data nenajdeš, proveď aktivaci skrz internetovou samoobsluhu na počítači. Viz návod výše.
  6. V případě potřeby nás kontaktuj na emailu telefony@skaut.cz nebo na telefonu 734 796 339.

Videonávod

Více informací k tématu