Toto je pouze náhled.
( Aktuální )
Zveřejněno 5. 6. 2024
Petra Daněčková (Peťule)
TDC – redaktorka interní komunikace a správce Křižovatky
petra.daneckova@skaut.cz

Jak se připojit ke Skautské telefonní síti

Ať už nově vstupuješ do Skautské telefonní sítě, nebo potřebuješ přidat další číslo, postup je prakticky stejný.

Návod na připojení a přechod k STS pro jednotlivce

Po přihlášení do skautského informačního systému skautIS  v agendě "Služby > STS"  si přečteš a odsouhlasíš pravidla/​podmínky služby STS (pouze u první objednané služby). Dole na stránce si vygeneruješ platný kód potřebný k objednání služby.

Na webu vodafone.cz/​skaut  vložíš kód získaný ve skautISu a následně v objednávacím formuláři zvolíš, jestli jde o nové číslo nebo převáděné od jinud a o jakou službu nebo služby máš zájem (předem si ji vyber z ceníku STS.  ) Vyplníš kontaktní informace (na tebe, nelze dát kontakt na člena rodiny) a požadavek odešleš.

Objednávkový formulář není dokonalý, ale neboj - podstatná je právě až objednávka po telefonu - viz dále. Pokud přecházíš od jiného operátora, ideálně rovnou vyplň i kód přenosu (OKU). Kód ze skautISu nikomu nedávej, pokud by někdo neoprávněný získal služby STS, budou mu při nejbližší kontrole odebrány.

Co to je OKU:

Zkratka pro Ověřovací kód účastníka. Jde o čtrnáctimístný kód, který ti přiděluje automaticky současný operátor. Jedině tento kód ti umožní převést stávající číslo k jinému operátorovi. Kód ti zůstává stejný po celou dobu, kdy u operátora máš platnou účastnickou smlouvu a kdy tedy využíváš jeho služeb.

Kde najdeš kód pro přenos čísla (OKU kód) u O2:

O kód pro přenos čísla můžeš požádat telefonicky na 800 111 777 nebo *77 z mobilu, v kterékoli O2 Prodejně nebo ho najdeš v mobilní aplikaci Moje O2. V aplikaci je potřeba rozkliknout daný tarif s příslušným číslem a níže v sekci "Pomoc a podpora - Zobrazit OKU". Jednoduchý obrázkový návod je zde  .

Kde najdeš kód pro přenos čísla (OKU kód) u T-Mobile:

  • ve webové samoobsluze Můj T-Mobile – pro paušální zákazníky v sekci Smlouvy (Smlouva - Přehled smluv a v přehledu služeb - zobrazit OKU), pro Twist zákazníky v sekci Kódy
  • na Zákaznickém centru
  • v T-Mobile prodejně
  • v přílohách, které ti přišly s Účastnickou smlouvou u T-Mobile
  • požádej o něj prostřednictvím Kontaktního formuláře  .

Do tří dnů (obvykle hned druhý den) tě pak telefonicky kontaktuje pracovník Vodafone, zkontroluje vložené údaje a dořeší s tebou vše potřebné k brzké aktivaci služeb.

Pokud přecházíš od jiného operátora, pošle ti Vodafone poštou novou SIM kartu a prostřednictvím SMS administrátorské heslo a termín zahájení služby. Den před zahájením služby zasílá Vodafone další SMS připomínající, že následující den dojde k ukončení služby u stávajícího operátora. Ideálně večer před portací vyměň SIM a ráno po aktivaci ještě restartuj telefon.

V případě přistoupení k STS službám ze sítě Vodafone bude postup jednodušší, nebude třeba měnit SIM apod.

Jsem připojen*a. Co ještě bych měl*a vědět?

Své administrátorské heslo použij po aktivaci služeb. Zde nastavíš další možné preference pro všechna svá čísla a také tu najdeš vše ohledně svého pravidelného vyúčtování služeb. Změny nastavení řešíš v Samoobsluze, případnou změnu základního tarifu nebo datového balíčku proveď pouze na webu www.tam.je/​zamezmena.  (Jinak hrozí vypadnutí z STS a ztráta všech výhod!)

Videonávod: Jak změnit balíček (tarif)

Každý skaut využívá STS svým jménem, má vlastní na dálku uzavřenou smlouvu s Vodafone a platí sám přímo operátorovi vystavené měsíční faktury. Faktury Vodafone nahrává do Samoobsluhy, o čem vždy informuje prostřednictvím SMS. V Samoobsluze je možné nastavit automatickou platbu inkasem. Po přijetí platby Vodafone opět notifikuje prostřednictvím SMS zprávy.

Upozorňujeme, že Vodafone nemá fakturační období podle kalendářních měsíců – každý ho má nastavené jinak (zjistíš v Samoobsluze a na vyúčtování). Pokud tedy tvé fakturační období končí např. 4. v měsíci, pak dostáváš fakturu za spotřebu do tohoto data a takto jsou čerpány i volné jednotky.

Pokud máš v STS více čísel, můžeš si nastavit více čísel plátce a následně v Samoobsluze na každé číslo plátce platby podle toho, jak potřebuješ. Kontaktuj operátora na 800 777 791 nebo zamepece@vodafone.cz.

Videonávod: Vyúčtování a limity  , Platba inkasem

V Samoobluze doporučujeme každému vypnout automatický dokup dat (nastavit na hodnotu 0), dále zrušit hlášku o volání do cizí sítě (do všech voláme za stejné ceny, nemá tak smysl a jen obtěžuje). Chceš-li platit inkasem, snadno zde nastavíš a získáš pokyny pro svoji banku. Pokud máš tarif bez internetu, doporučujeme data v Samoobsluze deaktivovat, jinak je při pokusu o čerpání dat vždy účtován denní balíček.

Videonávod: Platba inkasem

Aktivace 2 GB dat každý měsíc navíc zdarma

Jak připojit další čísla do STS

STS je otevřena nejen skautům, ale také jejich blízkým. Zjisti, kdo z tvého okolí má o službu zájem a podívejte se do aktuálního ceníku STS.

Kontaktuj svého současného operátora. Ten ti kód potřebný k přenosu tvého telefonního čísla ke konkurenci musí do 3 dní poskytnout. Kód můžeš najít i v aplikacích operátorů.

Kde najdeš kód pro přenos čísla (OKU kód) u O2:

O kód pro přenos čísla můžeš požádat telefonicky na 800 111 777 nebo *77 z mobilu, v kterékoli O2 Prodejně nebo ho najdeš v mobilní aplikaci Moje O2. V aplikaci je potřeba rozkliknout daný tarif s příslušným číslem a níže v sekci "Pomoc a podpora - Zobrazit OKU".

Kde najdeš kód pro přenos čísla (OKU kód) u T-Mobile:

  • ve webové samoobsluze Můj T-Mobile – pro paušální zákazníky v sekci Smlouvy (Smlouva - Přehled smluv a v přehledu služeb - zobrazit OKU), pro Twist zákazníky v sekci Kódy
  • na Zákaznickém centru
  • v T-Mobile prodejně
  • požádej o něj prostřednictvím Kontaktního formuláře  .

Přejdi na web www.vodafone.cz/​skaut  a přihlas se pomocí svého kódu pro vstup do STS, který najdeš ve SkautISu úplně dole na stránce "Služby > STS."

Zvol z rozbalovací nabídky, zda si tvůj blízký přeje nové číslo, nebo žádá o převod čísla buď od jiného operátora, nebo od Vodafone s jiným tarifem mimo STS.

Objednávkový formulář není dokonalý, ale neboj – podstatná je právě až objednávka po telefonu – viz dále. Pokud přecházíš od jiného operátora, ideálně rovnou vyplň i kód přenosu (OKU). Kód ze skautISu nikomu nedávej, pokud by někdo neoprávněný získal služby STS, budou mu při nejbližší kontrole odebrány.

Po vyplnění potřebných údajů se ti ozve operátor a domluví se s tebou na všem potřebném kolem připojení tvého blízkého. Doporučujeme ti předem se domluvit s tvým blízkým, kdy by pro něj bylo nejlepší, aby k připojení došlo.

Do tří dnů (obvykle hned druhý den) tě pak telefonicky kontaktuje pracovník Vodafone, zkontroluje vložené údaje a dořeší s tebou vše potřebné k brzké aktivaci služeb.

Pokud přecházíš od jiného operátora, pošle ti Vodafone poštou novou SIM kartu a prostřednictvím SMS administrátorské heslo a termín zahájení služby. Den před zahájením služby zasílá Vodafone další SMS připomínající, že následující den dojde k ukončení služby u stávajícího operátora. Ideálně večer před portací vyměň SIM a ráno po aktivaci ještě restartuj telefon.

V případě přistoupení k STS službám ze sítě Vodafone bude postup jednodušší, nebude třeba měnit SIM apod.

Pro organizační jednotky platí jiný postup

Pokud by některá skautská organizační jednotka měla zájem o firemní telefonní čísla/​datové služby napsaná přímo na jednotku bez další přefakturace konkrétním lidem, kontaktujte nás prosím na telefony@skaut.cz. Zajistíme přístup jednotky do Skautské telefonní sítě. Operátor Vodafone pak bude čísla fakturovat přímo jednotce.

Správu nastavení jednotlivých čísel si jednotka následně řeší sama pomocí administrátorského hesla v samoobsluze Můj Vodafone. Pro změnu tarifu se obraťte na tam.je/​zamezmena, zamepece@vodafone.cz,  nebo telefony@skaut.cz.