K jakým cílům vést skauty a skautky?
Aby každý oddíl nemusel složitě vymýšlet, jak skautskou výchovu nastavit, vznikl soubor dvaceti čtyř kompetencí. Věříme, že právě tyto kompetence jsou pro skautskou výchovu (od benjamínků až k roverům a rangers) ty nejdůležitější. Jsou členěny do 6 oblastí výchovného programu. Toto rozdělení kopíruje současné stezky a z metodiky: Co umím a znám, Kdo jsem, Moje kamarádství, Můj domov, Svět okolo nás, Příroda kolem nás. Tyto oblasti se následně dělí do podoblastí.
Vodní skauti a skautky mají ještě další oblast výchovného programu - Vodácké doplňky.
Věková kategorie skautů a skautek má svoje projevy rozpracované zde. Pro oblast Vodáckých doplňků je to zde . Pokud vás zajímá, jak s projevy kompetencí pracovat, přečtěte si článek z časopisu Skauting .