( Aktuální )
Zveřejněno 4. 1. 2024
Michaela Čakrtová (Střízla)
TDC – asistentka
michaela.cakrtova@skaut.cz
Zodpovědná osoba: Tomáš Slavík (Fred)

Jak se připojit ke Skautské telefonní síti (STS)

Ať už nově vstupuješ do Skautské telefonní sítě, nebo potřebuješ přidat další číslo, postup je prakticky stejný.

Návod na připojení a přechod k STS pro jednotlivce

Po přihlášení do skautského informačního systému skautIS v agendě "Služby > STS" si přečteš a odsouhlasíš pravidla/​podmínky služby STS (pouze u první objednané služby). Dole na stránce si vygeneruješ platný kód potřebný k objednání služby.

Na webu vodafone.cz/​skaut vložíš kód získaný ve skautISu a následně v objednávacím formuláři zvolíš, jestli jde o nové číslo nebo převáděné od jinud a o jakou službu nebo služby máš zájem (předem si ji vyber z ceníku STS. ) Vyplníš kontaktní informace (na tebe, nelze dát kontakt na člena rodiny) a požadavek odešleš.

Objednávkový formulář není dokonalý, ale neboj - podstatná je právě až objednávka po telefonu - viz dále. Pokud přecházíš od jiného operátora, ideálně rovnou vyplň i kód přenosu (OKU). Kód ze skautISu nikomu nedávej, pokud by někdo neoprávněný získal služby STS, budou mu při nejbližší kontrole odebrány.

Co to je OKU:

Zkratka pro Ověřovací kód účastníka. Jde o čtrnáctimístný kód, který ti přiděluje automaticky současný operátor. Jedině tento kód ti umožní převést stávající číslo k jinému operátorovi. Kód ti zůstává stejný po celou dobu, kdy u operátora máš platnou účastnickou smlouvu a kdy tedy využíváš jeho služeb.

Kde najdeš kód pro přenos čísla (OKU kód) u O2:

O kód pro přenos čísla můžeš požádat telefonicky na 800 111 777 nebo *77 z mobilu, v kterékoli O2 Prodejně nebo ho najdeš v mobilní aplikaci Moje O2. V aplikaci je potřeba rozkliknout daný tarif s příslušným číslem a níže v sekci "Pomoc a podpora - Zobrazit OKU". Jednoduchý obrázkový návod je zde .

Kde najdeš kód pro přenos čísla (OKU kód) u T-Mobile:

  • ve webové samoobsluze Můj T-Mobile – pro paušální zákazníky v sekci Smlouvy (Smlouva - Přehled smluv a v přehledu služeb - zobrazit OKU), pro Twist zákazníky v sekci Kódy
  • na Zákaznickém centru
  • v T-Mobile prodejně
  • v přílohách, které ti přišly s Účastnickou smlouvou u T-Mobile
  • požádej o něj prostřednictvím Kontaktního formuláře .

Do tří dnů (obvykle hned druhý den) tě pak telefonicky kontaktuje pracovník Vodafone, zkontroluje vložené údaje a dořeší s tebou vše potřebné k brzké aktivaci služeb.

Pokud přecházíš od jiného operátora, pošle ti Vodafone poštou novou SIM kartu a prostřednictvím SMS administrátorské heslo a termín zahájení služby. Den před zahájením služby zasílá Vodafone další SMS připomínající, že následující den dojde k ukončení služby u stávajícího operátora. Ideálně večer před portací vyměň SIM a ráno po aktivaci ještě restartuj telefon.

V případě přistoupení k STS službám ze sítě Vodafone bude postup jednodušší, nebude třeba měnit SIM apod.

Jsem připojen*a. Co ještě bych měl*a vědět?

Své administrátorské heslo použij po aktivaci služeb. Zde nastavíš další možné preference pro všechna svá čísla a také tu najdeš vše ohledně svého pravidelného vyúčtování služeb. Změny nastavení řešíš v Samoobsluze, případnou změnu základního tarifu nebo datového balíčku proveď pouze na webu www.tam.je/​zamezmena. (Jinak hrozí vypadnutí z STS a ztráta všech výhod!)

Videonávod: Jak změnit balíček (tarif)

Každý skaut využívá STS svým jménem, má vlastní na dálku uzavřenou smlouvu s Vodafone a platí sám přímo operátorovi vystavené měsíční faktury. Faktury Vodafone nahrává do Samoobsluhy, o čem vždy informuje prostřednictvím SMS. V Samoobsluze je možné nastavit automatickou platbu inkasem. Po přijetí platby Vodafone opět notifikuje prostřednictvím SMS zprávy.

Upozorňujeme, že Vodafone nemá fakturační období podle kalendářních měsíců – každý ho má nastavené jinak (zjistíš v Samoobsluze a na vyúčtování). Pokud tedy tvé fakturační období končí např. 4. v měsíci, pak dostáváš fakturu za spotřebu do tohoto data a takto jsou čerpány i volné jednotky.

Pokud máš v STS více čísel, můžeš si nastavit více čísel plátce a následně v Samoobsluze na každé číslo plátce platby podle toho, jak potřebuješ. Kontaktuj operátora na 800 777 791 nebo zamepece@vodafone.cz.

Videonávod: Vyúčtování a limity , Platba inkasem

V Samoobluze doporučujeme každému vypnout automatický dokup dat (nastavit na hodnotu 0), dále zrušit hlášku o volání do cizí sítě (do všech voláme za stejné ceny, nemá tak smysl a jen obtěžuje). Chceš-li platit inkasem, snadno zde nastavíš a získáš pokyny pro svoji banku. Pokud máš tarif bez internetu, doporučujeme data v Samoobsluze deaktivovat, jinak je při pokusu o čerpání dat vždy účtován denní balíček.

Videonávod: Platba inkasem

Aktivace 2 GB dat každý měsíc navíc zdarma

Jak připojit další čísla do STS

STS je otevřena nejen skautům, ale také jejich blízkým. Zjisti, kdo z tvého okolí má o službu zájem a podívejte se do aktuálního ceníku STS.

Kontaktuj svého současného operátora. Ten ti kód potřebný k přenosu tvého telefonního čísla ke konkurenci musí do 3 dní poskytnout. Kód můžeš najít i v aplikacích operátorů.

Kde najdeš kód pro přenos čísla (OKU kód) u O2:

O kód pro přenos čísla můžeš požádat telefonicky na 800 111 777 nebo *77 z mobilu, v kterékoli O2 Prodejně nebo ho najdeš v mobilní aplikaci Moje O2. V aplikaci je potřeba rozkliknout daný tarif s příslušným číslem a níže v sekci "Pomoc a podpora - Zobrazit OKU".

Kde najdeš kód pro přenos čísla (OKU kód) u T-Mobile:

  • ve webové samoobsluze Můj T-Mobile – pro paušální zákazníky v sekci Smlouvy (Smlouva - Přehled smluv a v přehledu služeb - zobrazit OKU), pro Twist zákazníky v sekci Kódy
  • na Zákaznickém centru
  • v T-Mobile prodejně
  • požádej o něj prostřednictvím Kontaktního formuláře .

Přejdi na web www.vodafone.cz/​skaut a přihlas se pomocí svého kódu pro vstup do STS, který najdeš ve SkautISu úplně dole na stránce "Služby > STS."

Zvol z rozbalovací nabídky, zda si tvůj blízký přeje nové číslo, nebo žádá o převod čísla buď od jiného operátora, nebo od Vodafone s jiným tarifem mimo STS.

Objednávkový formulář není dokonalý, ale neboj – podstatná je právě až objednávka po telefonu – viz dále. Pokud přecházíš od jiného operátora, ideálně rovnou vyplň i kód přenosu (OKU). Kód ze skautISu nikomu nedávej, pokud by někdo neoprávněný získal služby STS, budou mu při nejbližší kontrole odebrány.

Po vyplnění potřebných údajů se ti ozve operátor a domluví se s tebou na všem potřebném kolem připojení tvého blízkého. Doporučujeme ti předem se domluvit s tvým blízkým, kdy by pro něj bylo nejlepší, aby k připojení došlo.

Do tří dnů (obvykle hned druhý den) tě pak telefonicky kontaktuje pracovník Vodafone, zkontroluje vložené údaje a dořeší s tebou vše potřebné k brzké aktivaci služeb.

Pokud přecházíš od jiného operátora, pošle ti Vodafone poštou novou SIM kartu a prostřednictvím SMS administrátorské heslo a termín zahájení služby. Den před zahájením služby zasílá Vodafone další SMS připomínající, že následující den dojde k ukončení služby u stávajícího operátora. Ideálně večer před portací vyměň SIM a ráno po aktivaci ještě restartuj telefon.

V případě přistoupení k STS službám ze sítě Vodafone bude postup jednodušší, nebude třeba měnit SIM apod.

Pro organizační jednotky platí jiný postup

Pokud by některá skautská organizační jednotka měla zájem o firemní telefonní čísla/​datové služby napsaná přímo na jednotku bez další přefakturace konkrétním lidem, kontaktujte nás prosím na telefony@skaut.cz. Zajistíme přístup jednotky do Skautské telefonní sítě. Operátor Vodafone pak bude čísla fakturovat přímo jednotce.

Správu nastavení jednotlivých čísel si jednotka následně řeší sama pomocí administrátorského hesla v samoobsluze Můj Vodafone. Pro změnu tarifu se obraťte na tam.je/​zamezmena, zamepece@vodafone.cz, nebo telefony@skaut.cz.

Byla tato stránka užitečná?
Děkujeme!
Pomozte nám Křižovatku vylepšit!

Prosím napiš nám, co je na této stránce špatně. Co chybí, či přebývá. Co je nejasné. Co jsi hledal. Doporučujeme vyplnit kontakt, obzvláště, pokud očekáváš reakci. Budeš-li chtít, napiš nám i něco o sobě – kolik ti je let, jakou funkci ve středisku/oddíle máš a odkud jsi.