Jak se připojit ke Skautské telefonní síti
Návod na připojení a přechod k STS pro jednotlivce
Po přihlášení do skautského informačního systému skautIS v agendě "Služby > STS" si přečteš a odsouhlasíš pravidla/podmínky služby STS (pouze u první objednané služby). Dole na stránce si vygeneruješ platný kód potřebný k objednání služby.
Na webu vodafone.cz/skaut vložíš kód získaný ve skautISu a následně v objednávacím formuláři zvolíš, jestli jde o nové číslo nebo převáděné od jinud a o jakou službu nebo služby máš zájem (předem si ji vyber z ceníku STS. ) Vyplníš kontaktní informace (na tebe, nelze dát kontakt na člena rodiny) a požadavek odešleš.
Objednávkový formulář není dokonalý, ale neboj - podstatná je právě až objednávka po telefonu - viz dále. Pokud přecházíš od jiného operátora, ideálně rovnou vyplň i kód přenosu (OKU). Kód ze skautISu nikomu nedávej, pokud by někdo neoprávněný získal služby STS, budou mu při nejbližší kontrole odebrány.
Co to je OKU:
Zkratka pro Ověřovací kód účastníka. Jde o čtrnáctimístný kód, který ti přiděluje automaticky současný operátor. Jedině tento kód ti umožní převést stávající číslo k jinému operátorovi. Kód ti zůstává stejný po celou dobu, kdy u operátora máš platnou účastnickou smlouvu a kdy tedy využíváš jeho služeb.
Kde najdeš kód pro přenos čísla (OKU kód) u O2:
O kód pro přenos čísla můžeš požádat telefonicky na 800 111 777 nebo *77 z mobilu, v kterékoli O2 Prodejně nebo ho najdeš v mobilní aplikaci Moje O2. V aplikaci je potřeba rozkliknout daný tarif s příslušným číslem a níže v sekci "Pomoc a podpora - Zobrazit OKU". Jednoduchý obrázkový návod je zde .
Kde najdeš kód pro přenos čísla (OKU kód) u T-Mobile:
- ve webové samoobsluze Můj T-Mobile – pro paušální zákazníky v sekci Smlouvy (Smlouva - Přehled smluv a v přehledu služeb - zobrazit OKU), pro Twist zákazníky v sekci Kódy
- na Zákaznickém centru
- v T-Mobile prodejně
- v přílohách, které ti přišly s Účastnickou smlouvou u T-Mobile
- požádej o něj prostřednictvím Kontaktního formuláře .
Do tří dnů (obvykle hned druhý den) tě pak telefonicky kontaktuje pracovník Vodafone, zkontroluje vložené údaje a dořeší s tebou vše potřebné k brzké aktivaci služeb.
Pokud přecházíš od jiného operátora, pošle ti Vodafone poštou novou SIM kartu a prostřednictvím SMS administrátorské heslo a termín zahájení služby. Den před zahájením služby zasílá Vodafone další SMS připomínající, že následující den dojde k ukončení služby u stávajícího operátora. Ideálně večer před portací vyměň SIM a ráno po aktivaci ještě restartuj telefon.
V případě přistoupení k STS službám ze sítě Vodafone bude postup jednodušší, nebude třeba měnit SIM apod.
Jsem připojen/a. Co ještě bych měl/a vědět?
Své administrátorské heslo použij po aktivaci služeb. Zde nastavíš další možné preference pro všechna svá čísla a také tu najdeš vše ohledně svého pravidelného vyúčtování služeb. Změny nastavení řešíš v Samoobsluze, případnou změnu základního tarifu nebo datového balíčku proveď pouze na webu www.tam.je/zamezmena. Jinak hrozí vypadnutí z STS a ztráta všech výhod.
Videonávod: Jak změnit balíček (tarif)
Každý skaut využívá STS svým jménem, má vlastní na dálku uzavřenou smlouvu s Vodafone a platí sám přímo operátorovi vystavené měsíční faktury. Faktury Vodafone nahrává do Samoobsluhy, o čem vždy informuje prostřednictvím SMS. V Samoobsluze je možné nastavit automatickou platbu inkasem. Po přijetí platby Vodafone opět notifikuje prostřednictvím SMS zprávy.
Upozorňujeme, že Vodafone nemá fakturační období podle kalendářních měsíců – každý ho má nastavené jinak (zjistíš v Samoobsluze a na vyúčtování). Pokud tedy tvé fakturační období končí např. 4. v měsíci, pak dostáváš fakturu za spotřebu do tohoto data a takto jsou čerpány i volné jednotky.
Pokud máš v STS více čísel, můžeš si nastavit více čísel plátce a následně v Samoobsluze na každé číslo plátce platby podle toho, jak potřebuješ. Kontaktuj operátora na 800 777 791 nebo zamepece@vodafone.cz .
Videonávod: Vyúčtování a limity, Platba inkasem
V Samoobluze doporučujeme každému vypnout automatický dokup dat (nastavit na hodnotu 0), dále zrušit hlášku o volání do cizí sítě (do všech voláme za stejné ceny, nemá tak smysl a jen obtěžuje). Chceš-li platit inkasem, snadno zde nastavíš a získáš pokyny pro svoji banku. Pokud máš tarif bez internetu, doporučujeme data v Samoobsluze deaktivovat, jinak je při pokusu o čerpání dat vždy účtován denní balíček.
Videonávod: Platba inkasem
Jak připojit další čísla do STS
STS je otevřena nejen skautům, ale také jejich blízkým. Zjisti, kdo z tvého okolí má o službu zájem a podívejte se do aktuálního ceníku STS.
Kontaktuj svého současného operátora. Ten ti kód potřebný k přenosu tvého telefonního čísla ke konkurenci musí do 3 dní poskytnout. Kód můžeš najít i v aplikacích operátorů.
Kde najdeš kód pro přenos čísla (OKU kód) u O2:
O kód pro přenos čísla můžeš požádat telefonicky na 800 111 777 nebo *77 z mobilu, v kterékoli O2 Prodejně nebo ho najdeš v mobilní aplikaci Moje O2. V aplikaci je potřeba rozkliknout daný tarif s příslušným číslem a níže v sekci "Pomoc a podpora - Zobrazit OKU".
Kde najdeš kód pro přenos čísla (OKU kód) u T-Mobile:
- ve webové samoobsluze Můj T-Mobile – pro paušální zákazníky v sekci Smlouvy (Smlouva - Přehled smluv a v přehledu služeb - zobrazit OKU), pro Twist zákazníky v sekci Kódy
- na Zákaznickém centru
- v T-Mobile prodejně
- požádej o něj prostřednictvím Kontaktního formuláře .
Přejdi na web www.vodafone.cz/skaut a přihlas se pomocí svého kódu pro vstup do STS, který najdeš ve SkautISu úplně dole na stránce "Služby > STS."
Zvol z rozbalovací nabídky, zda si tvůj blízký přeje nové číslo, nebo žádá o převod čísla buď od jiného operátora, nebo od Vodafone s jiným tarifem mimo STS.
Objednávkový formulář není dokonalý, ale neboj – podstatná je právě až objednávka po telefonu – viz dále. Pokud přecházíš od jiného operátora, ideálně rovnou vyplň i kód přenosu (OKU). Kód ze skautISu nikomu nedávej, pokud by někdo neoprávněný získal služby STS, budou mu při nejbližší kontrole odebrány.
Po vyplnění potřebných údajů se ti ozve operátor a domluví se s tebou na všem potřebném kolem připojení tvého blízkého. Doporučujeme ti předem se domluvit s tvým blízkým, kdy by pro něj bylo nejlepší, aby k připojení došlo.
Do tří dnů (obvykle hned druhý den) tě pak telefonicky kontaktuje pracovník Vodafone, zkontroluje vložené údaje a dořeší s tebou vše potřebné k brzké aktivaci služeb.
Pokud přecházíš od jiného operátora, pošle ti Vodafone poštou novou SIM kartu a prostřednictvím SMS administrátorské heslo a termín zahájení služby. Den před zahájením služby zasílá Vodafone další SMS připomínající, že následující den dojde k ukončení služby u stávajícího operátora. Ideálně večer před portací vyměň SIM a ráno po aktivaci ještě restartuj telefon.
V případě přistoupení k STS službám ze sítě Vodafone bude postup jednodušší, nebude třeba měnit SIM apod.
Pro organizační jednotky platí jiný postup
Pokud by některá skautská organizační jednotka měla zájem o firemní telefonní čísla/datové služby napsaná přímo na jednotku bez další přefakturace konkrétním lidem, kontaktujte nás prosím na telefony@skaut.cz. Zajistíme přístup jednotky do Skautské telefonní sítě. Operátor Vodafone pak bude čísla fakturovat přímo jednotce.
Správu nastavení jednotlivých čísel si jednotka následně řeší sama pomocí administrátorského hesla v samoobsluze Můj Vodafone. Pro změnu tarifu se obraťte na tam.je/zamezmena, zamepece@vodafone.cz, nebo telefony@skaut.cz.