Přebírám vedení střediska
Níže nalezneš základní rady, jak postupovat v prvních dnech po sněmu, na němž ses stal/a vedoucím střediska. Zkušení vedoucí si zde zároveň mohou připomenout, na co nezapomenout, když středisko předávají do rukou někoho nového.
Jak převzít funkci vedoucího střediska?
Do měsíce od zvolení se domluv s bývalým vedoucím na schůzce, kde dojde k předání všech důležitých dokumentů jako jsou střediskové vyhlášky, smlouvy, hospodaření, razítka, klíče a další.
Pokud to není možné ihned, dohodněte termín a vyjasněte si, kdo má za co odpovědnost (a do kdy).
Potřeba jsou čtyři vyhotovení: jeden výtisk pro každého z vás, jeden zůstane středisku, jeden se posílá nadřízené organizační jednotce.
Tím se provedou změny ve funkcích. Ve skautISu zkontroluj kontaktní údaje střediska a své osoby. Dále se podívej na role a oprávnění, které mají i ostatní činovníci střediska a uprav je dle aktuálních funkcí (po sněmu se mohlo něco změnit).
Pokud zatím nemáš k nahlášení změny ve skautISu administrátorské pravomoci, dohlédni, aby k zápisu došlo. Je to naprosto nezbytné pro budoucí jednání s úřady!
Povinně musí být zapsáni: vedoucí střediska, zástupce vedoucího střediska
Předseda a členové revizní komise se už do rejstříku nezapisují (ale i nadále musí být včetně vyznačeného předsedy zvoleni a zapsáni ve skautISu).
Například v případě, že předchozí bylo na domácí adrese tvého předchůdce. Změnu by měla svým usnesením schválit středisková rada. Nové sídlo se musí zanést do skautISu a sdělit partnerům (úřadům aj.). Změnu ve veřejném rejstříku zařídí ústředí.
Zajdi do banky, kde má středisko vedený účet (změnu je potřeba udělat na všech bankovních účtech střediska – zjistíš z inventarizace). Nastav u něj dispoziční práva pro osoby (funkce) dle zvyklostí střediska. Obvykle je mají vedoucí, zástupce a hospodář. Vezmi si s sebou základní střediskové dokumenty.
Změň informace na všech veřejně dostupných místech - webu střediska, Facebooku a ostatních sociálních médiích, gdisku apod.
Informuj o změně třetí strany. Kromě banky i donátory a ostatní partnery. Některé dotační smlouvy to mají přímo v podmínkách. Pro jistotu prověř všechny právní dokumenty (smlouvy) svého střediska.
A co potom?
Podívej se na návod, jak začít s prací vedoucího střediska: